divendres, 20 de gener del 2012

Todo por la patria (II)

Recordo fa molt de temps..un article d' en Quim Monzó despotricant del mossos d' esquadra perquè igual com ara...des del seu sindicat van amenaçar de no parlar català com a mesura de presió sindical per negociar el salari. Todo por la patria és el títol terrible que li va posar en Monzó al seu article.
..deia.."¿ qui troba a faltar la guardia civil tenint mossos com aquests?" .."a la meitat de catalans que parlen català els mossos els hi vulneren els seus drets ciutadans i els hi parlen en castellà" "s' han atrevit a utilitzar la llengua com a moneda de canvi, jugar amb la llengua com qui pela una guardia a la model"..deia
..jo sóc funcionari de presons, ja porto 4 anys treballant a les presons catalanes..anteriorment havia treballat 3 anys a les presons de madrid i pot ser per això tinc la mala costum de parlar en castellà a gent que entén perfectament el català, no vull la independència de Catalunya... i no obstant tot això, per descomptat, em fa sentir vergonya el fet que uns companys del sindicat de mossos s' hagin atrevit, novament, a utilitzar la llengua com a mesura de presió en unes negociacions amb l' Administració.
Encara diré més, no només em fa sentir vergonya..considero que tota una senyora puta que folla per un preu és infinitament més digne que qui es digna a parlar la llengua del pais on habita segons si li paguen més o menys.
I això jo els hi dic als mossos, jo que volia que Franco guanyés aquella maleïda guerra, jo que tinc menys escrúpuls que Frances Cambó que ve va voler quedar-se a l' exili perquè no era respectada la seva llengua i les institucions del seu pais..perque jo, malgrat tot, sento llástima per la llengua de Pompeu Fabra i, personalment, per la seva persona..parlant de peles, en Fabra.. un que sense ni cinc i exiliat li va haver de demanar calés a la Generalitat..a una Generalitat també a l' exili i sense ni cinc com ell..i ..jo ..ara..tinc que dirli a la Generalitat que em pagui per utilitzar el català?..sincerament, com a funcionari de la Generalitat, em fa una mica de vergonya fer vaga perque em baixen el sou..tenint en compte com està el pais..ja sabem que l' Artur Mas és un fill de puta que cobra i seguirà cobrant més que en Mariano Rajoy...però a mi, honestament, em fa una mica de vergonya que a Catalunya em paguin més per fer la mateixa feina que feia a les presons de Madrid..i, evidentment, vist lo vist..abans que els mossos d' esquadra prefereixo mil vegades la policia nacional o la guardia civil, homes de debó, com ens cal. Que potser aquests quatre xitxarel·los que tenim per mossos s'havien pensat que podrien prescindir, impunement, de la llengua per la qual Primo de Rivera va empresonar el reputat franquista Ferran Valls al intercedir, davant el Vaticà, perquè el mossèn pogués donar la missa en la seva llengua materna?, de veritat s'ho havien pensat aquests quatre xitxarel·los que tenim per mossos?. Abans comparava els mossos amb les putes..i clar que no m'atreviria a posar la mà al foc...però tampoc m' estranyaria que el diari de les putes de pedralbes estrigui en català perquè últimament així li hagi tingut que exigir qui li dóna les tristament famoses subvencions..en aquest supòsit..un bon exemple a seguir pel sindicat de mossos. En aquesta cova de lladres plagada de polítics professionals i tot de paràsits al seu entorn o paràsits professionals i polítics al seu entron cada vegada es fa més difícil imaginar qui voldrà assumir el risc de comprar bons de la Generalitat..això sí, com sempre tindran la poca vergonya de dir que qui ens roba és Espanya, perdó , volia dir "l'Estat espanyol"( sento a vegades no ser políticament correcte). Que un servidor que és funcionari a dia d' avui no sàpiga el que cobrarà a final de mes, o que ni tant sols sàpiga si cobrarà a final de mes..tampoc és una cosa greu..lo greu és que una banda de lladres hagi desmantellat el teixit industrial o productiu, en general, que en altre temps encara quedava en aquest pais..com en tants d' altres seriosos on encara s' hi pot viure o sobreviure. I l' exemple actual d' Alemanya o inclús altres menys seriosos demostra que no val l' excusa de dir..és que amb el fenómen de la "globalització" les empreses s' en van a produir on la mà d' obra és més barata. O l' excusa de dir..és que els mercats financers i els seus taurons llancen un atac especulatiu contra els nostres bons nacionals..una febre especulativa tal que abans de vendre'ls no els han hagut ni de comprar( mercat de derivats, futurs); molt bona excusa, sí senyor, i mira si són dolents els taurons internacionals..que són capaços d' enfonsar l' economia real d' un Pais fins a un nivell tal que Alemanya, concretament, és un pais de l' euro que no paga sinó que cobra un tipus d' interés per finançar-se a curt termini, en aquest curt termini on malgrat l' impagable esforç del BCE nosaltres encara tenim l' aigua al coll..culpa nostra? ..nooooooooo!